Yurtdışı Kozmetik Alışverişim ! Prag,Viyana,Budapeşte,Dresden*



Herkese tekrardan merhaba ! Geçen hafta 9 günlüğüne yurt dışına çıktım ve 5 farklı ülke gezdim , çok keyifliydi bütün ülkeler birbirinden güzeldi :)
Neyse konumuza dönelim tabiki yurt dışına çıkmışken bende ülkemize hiç gelmemiş ya da gelip de çekilmiş olan markalardan oldukça büyük bir alışveriş yaptım diyebilirim.Öncelikle şunu belirtmeliyim ben yanımda sadece Euro'yla gittim yani yaptığım alışverişlerde ya Euro kullandım ya da ülkede hangi para birimi kullanılıyorsa orada ona çevirdim.Aldığım şeyleri teker teker anlatmayacağım çünkü bende daha denemedim,denediğimde instagram üzerinden görüşlerimi paylaşacağım.

1.PRAG

Çek Cumhuriyeti Avrupa Birliğine üye olmasına rağmen kendi para birimlerini kullanıyor yani Çek Korunası (CZK).Güncel olarak şu an 1 Euro = 27,02 CZK. Kısacası ülkemizden çok daha ucuza alışveriş yapmanız mümkün.Pragda drugstore olarak benim dikkatimi sadece DM çekti,içinde bizde olmayan birçok marka var.Prag meydanında 'Palladium' adında bir alışveriş merkezi var ve içinde her şeyi kapsıyor diyebilirim.İçerisinde büyük bir Sephora,H&M,Lush ve DM var.Eğer Pragdan kozmetik alışverişi yapmak istiyorsanız çok fazla dolaşmadan sadece Palladiuma gidip istediğiniz şeyleri alabilirsiniz.

LUSH

Ben Lush'dan çok uzun süredir merak ettiğim birkaç şey satın aldım bunlar ;
1.Mask Of Magnaminty = 195.00 kc
2.Ocean Salt Deniz Tuzlu Peeling = 595.00 kc
3.Big Arındırıcı Şampuan = 525.00 kc
4.Bubblegum Dudak Peelingi = 245.00 kc

Daha sonra Palladium içerisindeki Sephora'ya uğradım ve belirtmeliyim ki çalışanlar inanılmaz nazik ve kibar, asla siz bir şeylere bakarken yanınıza gelip sizi rahatsız etmiyorlar.

SEPHORA

Gitttiğim yerlerde Sephora sadece Pragda vardı yani eğer sizde böyle bir turla gidecekseniz ve Sephoraya uğramak istiyorsanız Pragdakine bakmadan geçerseniz başka Sephora maalesef ki bulamayabilirsiniz :(




Sephora alışverişim ağırlıklı olarak Too Faced oldu.Zaten Too Faced dışında ülkemizden farklı bir marka da yoktu.

1.Too Faced Chocolate Bar Far Paleti 1350 kc
2.Too Faced Chocolate Soleil Bronzer 790 kc
3.Too Faced Better Than Sex Mascara 690 kc
4.Too Faced Cocoa Contour Paleti 990 kc

Aynı zamanda Guarlain ürünleri ülkemizden daha ucuz diye oradan da istediklerimi almak istedim.




5.Guarlain Meteorites Baby Glow = 1370 kc
6.Guarlain Lingerie De Peau BB Beauty Booster = 1350 kc

Alışverişim benim için ekstra indirimli oldu diyebilirim çünkü Tax Free aldım.Gittiğinizde belli bir miktarı geçerseniz mutlaka size Tax Free fişi vermelerini isteyin ve Tax Free Parasınızı Palladiumun tam çaprazındaki büyük binadan alıyorsunuz,içeri girdiğinizde soldan ilerlerseniz Tax Free yazısını görürsünüz.Ben 26 Euro geri aldım.

Yine Palladium Alışveriş merkezinin en altındaki DM mağazasından ülkemizde olmayan Batiste kuru şampuan çeşitlerinden aldım tanesi 4,48 Euro yani 119,00 kc.

Çok aşırı uzun bir yazı olmasını istemediğimden aldığım diğer ürünleri ülkelerine göre karışık olarak olarak anlatcağım ve yazının sonunda hangi ülkede hangi drugstore ve yüksek fiyatlı ürünlerin satılığı mağazaları anlatcağım.




Gelelim aldığım fondötenler ve yüz ürünlerine :)
Baştan başlamak gerekirse Maybelline Baby Skin her ülkede vardı o yüzden nereden aldığınız önemli olmayacaktır ama dediğim gibi gittiğim ülkelerden en ucuzu Çek Cumhuriyeti olduğu için Çekte bulursanız mutlaka alın.
- Maybelline Baby Skin Gözenek Küçültücü Baz = 8,25 Euro yani 219,00 kc ( Prag/Palladium/DM)
-Fit Me Matte Poreless fondöten = 6,95 Euro (Almanya/Dresden/DM)
-Dream Samtig Matt = 9,95 Euro (Almanya/Dresden/DM)
-Bourjois Healthy Mix Fondöten = 16,92 Euro,449,00 kc ( Prag/Palladium/DM)




-Maybelline Great Lash Maskara = 3,65 Euro (Almanya/Dresden/DM)
-Maybelline Fit Me Kapatıcı = 4,95 Euro (Almanya/Dresden/DM)
- Maybelline İnstant Age Rewind Kapatıcı = 8,95 Euro (Almanya/Dresden/DM)



- EOS Lip Balm = 5,95 Euro (Almanya/Dresden/DM)



Ve son olarak Origins'in uzun zamandır merak ettiğim
- Origins Active Charcoal Mask 100 ml  = 25,90 Euro (Baden/Avusturya/Prokopp)

Yazımın başında zaten Prag'da hangi kozmetik mağazaları olduğunu söylemiştim,Prag'dan sonraki ilk turumuz Almanya'nın Dresden şehriydi.

ALMANYA / DRESDEN :

Dresden Altmarkt ve Neumarkt diye ikiye ayrılıyor Altmarkt Dresden'in antik yerlerinden kliseler,heykeller vs. oluşuyor Neumark ise tamamen alışveriş merkezleri ve alışveriş yerleri üzerine kurulu diyebilirim.

Alışveriş merkezlerinin olduğu Neumarkt bölümünde mutlaka bakmanız gereken yerler ;

-Altmarkt Gallerie (Alışveriş merkezi) Almanya Dm'den aldığım her şeyi burdan aldım diyebilirim içerisi çok büyük ve ülkemizde olmayan Maybelline ürünlerinin neredeyse hepsi burada bulunuyor.
-Sport Arena'da yine ülkemizde olmayan Adidas,Nike vs ayakkabılarını indirimli bir şekilde bulabilirsiniz.
-Karl Stadt Alışeriş Merkezi
-Zentrum Gallerie , büyük bir alışveriş merkezi içinde Primark,Müller(kozmetik) ve DM var.
-Zentrum Gallerie önünde yine çok katlı bir H&M var.
-Zentrum Galleri çıkışında büyük bir Douglas ve Lush var.
-Rossmann


Lush Dresden*



Douglas Dresden

Douglas Dresden içinde Anastasia Beverly Hills ürünleri stoklu bir şekilde vardı fakat aydınlatıcıları dışındakiler ilgimi çekmediği için almadım.


Yine aynı Douglas'ta Zoeva fırçalar satılıyordu.Benim payıma düşenler bunlar ;


-Zoeva Deluxe Highlight Fırça = 14,99 Euro
-Zoeva Luxe Soft Crease Fırça = 9,99 Euro

Almanya'nın ardından Avusturya'nın başkenti olan ve kesinlikle inanılmaz güzel olan Viyana'ya gittik.

VİYANA :

Viyana gittiğim ülkelerin içerisinde en pahalı olandı o yüzden Viyana'dan kozmetiğe dair bir şey almadım.
Viyana'da yine DM kozmetik mağazaları ve Bipa kozmetik mağazaları vardı drugstore olarak.
Bunların dışında 3 adet Douglas vardı içlerinde Zoeva ve Origins ürünleri satılıyordu.
Küçük bir Lush mağazası vardı.
Rossmann mağazaları vardı.

Viyana'daki Benefit Douglas mağazalarının içindeydi.

BUDAPEŞTE :

Budapeşte'de de yine DM mağazaları,Rossmann ve Douglas vardı.

Benim Yurtdışı Alışverişim bunlar,umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur.Sorularınız varsa yorum olarak bırakabilir veya bana mail adresimden ulaşabilirsiniz.

makyajkitabim@gmail.com
Beni instagramdan takip edebilirsiniz : makyajkitabim

Yorumlar

  1. hepsini güle güle kullan canım :) benimde almak istediklerim bunlardı. Umarım bende bir gün gidip alırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hayatım umarım 🙏🏻 :)

      Sil
  2. Hepsine içim gitti gerçekten :) çook güzeller, güle güle kullan canım. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Güle güle kullan. Bloguma beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş,bana da güzel bir rehber oldu :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş,bana da güzel bir rehber oldu :)

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. merhabalar origins markasi sadece avusturyada mi vardi budapestede bulma imkanim var mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kiko Alışverişim

Clinique Chubby Ürünleri ile Makyaj